Zadania psychologa pracy

Terapeutka w swoim gabinecie

Psychologia pracy stanowi jedną z najpowszechniejszych dyscyplin humanistycznych współczesnych czasów. W dzisiejszym świecie praktycznie aż roi się od szeregu rozmaitych rodzajów wielorakich typów przedsiębiorstw, punktów zatrudniających, czy też między innymi organizmów firmowych, a to jednocześnie wiąże się z faktem, iż zadania psychologa pracy czy jak ktoś woli zawodowego coacha narastają, zwiększając swój zakres. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowania, śmiało można uznać psychologa pracy za człowieka o zawodzie zaufania publicznego. Jest to specjalista, który ma na celu poprawiać kontakty personalne i pozytywnie wpływać na kształtowanie relacji międzyludzkich.

Warto również nadmienić, że zadaniem takiego eksperta z dziedzin humanistycznych okazuje się przede wszystkim pokazanie w danym środowisku zawodowym co do tej pory było realizowane źle, niewłaściwie, a częstokroć nawet wręcz nieetycznie, wywołując nieporozumienia i prowadząc do zatargów oraz kłótni między pracownikami, czy też na linii pracownik – zarządzający. Konieczne jest podkreślenie, że aby stosunki międzypracownicze w danym organizmie firmowym były w porządku nie wystarczy, że podda się indywidualnej terapii psychologii pracy sam przełożony czy też jedna pojedyncza osoba na danym stanowisku podrzędnym, która nie radzi sobie ze stresem. Bardzo często wyraźne rezultaty satysfakcjonujące pracy zawodowego psychologa są dostrzegalne dopiero po zorganizowaniu zajęć terapeutycznych w grupie, angażujących całe środowisko zawodowe danego organizmu firmowego.
Artykuł dzięki: